Telegraaf.nl : Opnieuw massale protesten in Roemenië

BOEKAREST – Roemenen zijn ook zaterdag massaal de straat opgegaan in hoofdstad Boekarest en in andere plaatsen om te protesteren tegen corruptie en het aftreden te eisen van het sociaaldemocratische kabinet. Het
more | mai mult »

Olanda: Guvernul Rutte III este alcătuit din 24 de membri

Premierul olandez, Mark Rutte, a anunțat vineri numele celor 16 miniștri și opt secretari de stat care vor alcătui viitorul guvern Rutte III, la peste șapte luni de la alegerile parlamentare, transmite
more | mai mult »

Români din OLANDA iubitori de țară! Andreea Ogăraru: România este pentru noi povestea unei iubiri totale, teribile, neîmplinite

Sunt ceea ce putem numi o famile mare, frumoasă, de români fericiți. Sunt Andreea și George și cei cinci copii ai lor. Pe George Ogararu românii îl știu de la fotbal. A
more | mai mult »

Un român a fost executat în stil mafiot în Olanda. Cinci conaţionali, principalii suspecţi, au fost arestaţi preventiv

Suceveanul Florin Tabarcea, în vârstă de 38 de ani, a fost ucis săptămâna trecută pe teritoriul Olandei, fiind găsit împuşcat în cap, în apropierea unei locuinţe din oraşul Roosendaal. Cinci români cu
more | mai mult »

Esec in formarea guvernului de coalitie din Olanda din cauza neintelegerilor privind imigratia

Divergentele cu privire la imigratie au condus la esecul negocierilor in vederea formarii unui guvern de coalitie in Olanda, in pofida celor opt saptamani de negocieri dificile, a anuntat luni principalul negociator,
more | mai mult »

 

Conflictul Olanda-Romania blocheaza planurile UE cu Dunarea


Planul Uniunii Europene (UE) de a construi o artera de transport fluvial intre Marea Neagra si Marea Nordului stagneaza, motivul fiind conflictele acerbe legate de imbunatatirea conditiilor pe Dunare, scrie Bloomberg.

Neintelegerile intre autoritati au impiedicat luarea de masuri de modernizare a infrastructurii si de inversare a declinului nivelului fluviului pe cursul inferior, in timp ce comentarii ale politicienilor olandezi de extrema dreapta au perturbat planurile autoritatilor portuare din Rotterdam de a ajuta la modernizarea celui mai mare port din Romania, cel de la Constanta.

Volumul marfurilor care sunt transportate pe Dunare a fost de 45 milioane de tone, cu 80% mai mic comparativ cu cele de pe Rin, cea mai mare artera de transport din regiune, potrivit datelor UE, scrie Bloomberg.

"Companiile sunt disperate. Ele nu pot sa foloseasca Dunarea pentru a transporta marfa, chiar daca isi doresc, astfel ca au ajuns sa caute alte alternative", a declarat Karin de Schepper, director al centrului de cercetare Inland Navigation Europe din Bruxelles, care promoveaza transportul pe apa.

Lucrarile, boicotate de Olanda

Acordul semnat anul trecut, prin care Rotterdam s-a angajat sa ofere expertiza portului Constanta, s-a impotmolit din cauza ca Olanda s-a opus intrarii Romaniei in spatiul Schengen.

"Vor fi facute eforturi, prin intermediul ambasadei Olandei, pentru a relua discutiile cu Guvernul Romaniei si autoritatile din Constanta", a declarat purtatorul de cuvant al Portului Rotterdam, Tie Schellekens, adaugand ca exista "multa sustinere" pentru acest plan.

Nivelul scazut al Dunarii, o problema

Compania elvetiana Helogistics Holdings a sistat transportul marfurilor sale pe Dunare din cauza nivelului scazut al apei, care a facut operatiunile "aproape imposibile", mai noteaza Bloomberg.

Adancimea redusa inseamna ca barjele sunt incarcate frecvent la numai 50% din capacitate pentru a asigura trecerea fara probleme, iar costurile cresc si livrarile intarzie, conform lui Jurgen Sorgenfrei, consultant pe chestiuni maritime la IHS Global.

"Din cauza temerilor legate de siguranta si respectarea programului de transport, Dunarea este rareori folosita pentru transportul bunurilor cu valoare ridicata, iar cea mai mare parte a traficului este asigurata mai ales de materii prime", a spus Edgar Martin, director pentru Europa Centrala si de Est la compania londoneza Infospectrum.

Marfurile care trec prin portul Constanta, calea de intrare pe Dunare a traficului de la Marea Neagra, arata valoarea scazuta a bunurilor transportate pe fluviu, potrivit Bloomberg.

Portul Constanta este bine plasat pentru a deveni "unul din cele mai mari porturi ale Europei. Insa acest potential este limitat de lipsa infrastructurii care sa asigure transferul containerelor cu bunuri intre nave, camioane si calea ferata", a declarat directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, Decebal Serban.

Conflictul Olanda-Romania blocheaza planurile UE cu Dunarea

Comentarii

Comentarii

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: